marți, 27 martie 2012

Salată de spanac & mâncare de spanac cu ou și smântână

                Am ochit 2 feluri dintr-o lovitură, ceea ce nici nu-i rău, după părerea mea. Am cumpărat doar 1 kg de spanac și regret asta, fiindcă mi-ar fi trebuit măcar 3 ca sa iasă o porție mai zdravănă. Corect spus, ca să iasă mai multe porții! :-) În orice caz, am făcut o salată de spanac cu ridichi roșii + ceapă verde, alături de o mâncare de spanac cu ou și smântână.



     Mâncarea de spanac cu ou și smântână                                    Salata de spanac cu ridichi și ceapă verde


Ingrediente necesare:

* salată:
- 200 grame spanac
- ulei de măsline
- 4 ridichi roșii mici
- 1 legătură ceapă verde
- sare, condimente
- oțet simplu sau de merișoare (eu am folosit oțet cu merișoare de la IKEA, cumpărat de tata) :-)

* mâncare de spanac cu ou și smântână:
- 800 grame spanac 
- 100 ml ulei
- 1 legătură ceapă verde
- 1 ou
- 100 grame smântână 15% grăsime
- sare, piper, condimente după gust

Mod de pregătire:
* salată
- se spală spanacul și se curăță de tulpini (more or less, că e greu...), apoi se taie în bucățele mici și medii, ca pentru orice altă salată

- se adaugă ridichile roșii tăiate felii, ceapa feliuțe

- se adaugă oțetul de merișoare (sau simplu) și uleiul de măsline, alături de condimente

- se amestecă energic toate cele de mai sus :-)

* mâncare de spanac:
- se spală spanacul, se curăță de tulpini

- se pune la fiert spanacul spălat în apă cu sare și se lasă să scadă

- când a fiert, îl scurgem într-o sită specială și clătim cu apă rece ( * important, fiindcă clătirea cu apă rece îi va menține culoarea verde, frumoasă, iar spanacul va arăta mai bine)
- după clătire, tocăm spanacul cât mai mărunt

- într-o crăticioară mică, fiindcă rămâne puțin spanac din cca. 1 kg, fiind 90% apă, punem ulei de floarea-soarelui și feliuțele de ceapă verde la călit, apoi adăugăm peste spanacul

- după ce a stat pe foc cam 5 minute, adăugăm oul peste, amestecând continuu câteva minute, apoi smântâna, repetând amestecarea până la omogenizare

Rezultatul final îl aveți chiar la început, în porție mică.
Poftă bună!

Yummy food makes people happy!
- Larisa -



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu