sâmbătă, 10 martie 2012

Brioșe cu banane și ciocolată + tartă

       Mai întâi, vreau să-i mulțumesc Alexandrei, prietena mea de la Alexa's Recipes, pentru această rețetă. Nu mi-a oferit-o propriu-zis, dar de la ea am ”furat-o”, fiindcă e un sortiment excelent de brioșe și chiar merită atenția voastră. Prima oară când le-am mâncat am spus că nu pot fi adevărate... erau mult prea bune! :-) 
        
        Ingredientele necesare: (!) pentru 12 brioșe + 1 tartă - :-) - vă explic imediat...

* pentru brioșe:
- 3/4 cană iaurt sau smântână (rețeta originală ne recomandă smântâna, eu am folosit iaurt 0% grăsime)
- 2 banane strivite
- 1 linguriță scorțișoară
- 1/4 linguriță ghimbir
- 1 vârf linguriță sare
- 1 linguriță esență vanilie (eu am folosit esență de lămâie, că asta aveam prin bucătărie)
- 1 ou
- 3/4 cană zahăr
- 1 1/2 linguriță praf de copt
- 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
- 4 linguri de unt moale (am utilizat unt nesărat de la Lurpak)
- 1/2 cană fulgi ciocolată (eu am dat pe răzătoare niște Milka cu măr, indicată e totuși ciocolata simplă)
- 2 1/2 căni de făină

* pentru topping:
- 1/2 cană făină
- 4 linguri de unt
- 1/2 cană zahăr brun (am utilizat zahăr alb)
- 1/2 linguriță scorțișoară
- 1/2 cană fulgi ciocolată 

         Modul de pregătire:

- în primul rând, vă ocupați de aluatul de brioșe, amestecând ingredientele în ordinea asta, în 2 ture: 
(I) smântâna + bananele + scorțișoara + ghimbirul + sarea + esența + oul + zahărul (bananele să fie strivite!)
(II) făina + praful de copt + bicarbonatul + untul - se amestecă - apoi adăugați fulgii de ciocolată și 1/4 din amestecul pentru topping


- amestecul pentru topping se face foarte ușor, prin amestecarea tuturor ingredientelor indicate la începutul postării, până rezultă un fel de cremă untoasă și maronie (de la scorțișoară, mai ales)


- după ce ați făcut aceste 2 operațiuni, le amestecați I + II, rezultând un amestec relativ omogen, cu niște mici excrescențe datorate bucăților mai nemărunțite de banană sau ciocolată... dar nu-i bai, nu vă-ncurcă! :-)



- se pune amestecul în formele de brioșe până ele sunt pline cam 3/4, să nu dea pe afară, apoi se dau la copt circa 15-20 minute (eu le-am lăsat cam 22 minute, îmi plac puțin mai rumenite!)


Și să vedem rezultatul (e wow!):



             Și am spus că vă explic ce-i cu cele 12 brioșe + 1 tartă. Ei bine, am avut prea multă compoziție și doar 12 forme de silicon pentru brioșe (trebuie să îmi cumpăr hârtiuțe noi), iar răbdarea mi-a lipsit să aștept să fie gata prima tură, astfel încât compoziția rămasă a devenit o tartă pe care am turnat și restul de topping.


Poftă bunăăă!
Yummy food makes people happy!
- Larisa -



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu