duminică, 29 ianuarie 2012

Morcovi, ceapă și alte chestii coapte


                Am citit în revista Good Food de nenumărate ori despre mâncarea sănătoasă, iar pe Internet, vizitând o grămadă de bloguri, am tot întâlnit legumele coapte. Ce-i drept, sunt o fană a cărnii, astfel încât nu mă seducea ideea de a avea în farfurie 2 roșii și 1 castravete, eventual toate 3 fiind crude, așa că (m-)am adaptat.
                     Am ales să gătesc morcovi și ceapă coapte, dar nu oricum.
                M-am hotărât să fac o singură porție, fiindcă am mâncat singură, dar nimic nu te oprește să plusezi ingredientele, în funcție de necesități, firește. Eu am folosit 3 morcovi, 1/2 de ceapă, 3 felii de salam săsesc, puțină brânză de capră simplă. După ce am feliat morcovii și am desprins foile de ceapă, am pus hârtia de copt în tava de mărime medie, în tot timpul ăsta lăsând cuptorul la preîncălzit. 
                Am stropit (cu un pulverizator special) cu ulei de măsline extravirgin legumele, apoi le-am alintat cu niște condimente, că altfel nu ne mai jucăm frumos. Condimentele (că așa a fost să fie, dar nu e musai să le pui pe toate, ori numai pe astea...) au fost următoarele: sare, piper alb măcinat, mentă verde, rozmarin. După ce am terminat și etapa asta, le-am băgat pe toate la cuptor timp de 25 minute, că mie-mi plac morcovii mai rumeniți, dar iarăși e o chestiune subiectivă. Verifici constant cuptorul și când te lasă inima, ori când nu mai poți îndura pofta (căci mirosul există și e unul plăcut!), le scoți în farfuria deja pregătită. Deasupra presori bucățele de brânză de capră (sau de care preferi, ori poate deloc!), ajută la gust într-un mare, mare fel!
                 Mie mi-a plăcut mult, mai încerc treaba asta cât de curând. Poate până atunci o mai testează și unul dintre voi! :-) Între timp, nu uitați, yummy food makes people happy!
                                                                                                                                                - Larisa -

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu