luni, 19 martie 2012

Tort clasic de ciocolată

          Din seria "ce bine e să ai prieteni cărora le place să gătească”, vă prezint un tort de ciocolată pe care l-am pregătit ieri, fiind astăzi ziua unei cunoștințe. Din ce-am auzit, a fost apreciat, deci e bine. :-) Să trecem la fapte, așadar, dar nu înainte de a vă spune că rețeta e de inspirație ”Good Food”, fiindcă mi-am achiziționat volumul 2 al seriei de Best Of, care tratează materia dulciurilor. Ce materie plăcută, nu? :-)



Ingrediente necesare:
* pentru blat:
- 200 grame făină albă
- 200 grame zahăr tos
- 1 linguriță praf de copt 
- 1/2 linguriță bicarbonat de sodiu stins cu puțină zeamă de lămâie sau apă
- 40 grame cacao
- 175 grame unt moale, nesărat
- 2 ouă mari
- 2 lingurițe esență de vanilie
- 150 ml smântână grasă

* pentru glazură:
- 85 grame unt
- 175 grame ciocolată neagră sau simplă sau cu lapte
- 1 lingură de miere lichidă (am topit-o la microunde)
- 120 ml smântână dulce (Hulala am folosit eu)
- 1 linguriță esență de vanilie
- 300 grame zahăr pudră
- floricele de marțipan sau biluțe ornamentale (am optat pentru biluțe argintii, arată bine)

Modul de pregătire:
- ingredientele se lasă la temperatura camerei și se preîncălzește cuptorul
- se pregătește o formă rotundă de tort cu marginea detașabilă
- se amestecă făina, zahărul, praful de copt și bicarbonatul, apoi se adaugă untul moale și se amestecă până la omogenizare, apoi se pune cacaua, smântâna, vanilia și cele 2 ouă întregi
- se toarnă compoziția în tavă și se lasă la cuptor circa 35 de minute (mai verificați pe la 25-30, să nu fie gata)

- se scoate blatul din tavă, se lasă la răcit și se taie transversal în două
- pentru glazură, topiți untul cu ciocolata într-un castron (eu le-am topit în cuptorul cu microunde), apoi lăsați-le la răcit, iar după adăugați mierea, smântâna dulce și vanilia

- când totul e omogen, se adaugă zahărul pudră, în ploaie, până se încorporează
- așa va arăta tortul glazurat, simplu:


- se așează prima jumătate a blatului pe un platou și se unge cu cremă, apoi cealaltă jumătate și se glazurează cu aceeași cremă, după care se decorează cu marțipan sau cu biluțe ornamentale.... și gata! :-)

Poftă bună!

Yummy food makes people happy!
- Larisa -

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu