duminică, 6 mai 2012

Risotto cu ciuperci și morcov


           Am decis să prepar astăzi o porție de risotto cu ciuperci și morcov. Nu-i spun orez, nici pilaf, fiindcă e între acestea două. E ușor apos, dar nu curge lichid din el, însă nu e nici închegat precum un pilaf. De-aia prefer termenul de risotto, nu din rațiuni de trend. :-)

Ingrediente necesare:

- 150 grame orez cu bob lung
- 5 ciuperci proaspete, albe, mărime medie
- 1 morcov mare, tăiat cubulețe
- 1 cană de apă călduță
- sare, oregano, piper negru măcinat, sos tabasco iute
- 3 linguri de ulei

Mod de pregătire:

1. Fierbeți orezul 20-25 minute, în funcție de tipul folosit, în apă cu puțină sare și puțin oregano. Eu am avut orez cu bob lung de la Atifco. 

2. Între timp, spălați și curățați cele 5 ciuperci, apoi fierbeți-le în apă timp de 5 minute, lăsați-le la răcit. Păstrați o cană din zeama în care au fiert ciupercile!

3. Scurgeți orezul după fierbere și tăiați ciupercuțele fâșii, după bunul plac + morcovul, tăiat cubulețe. Eu nu am mai fiert morcovul, ca să fie mai crocant în mâncarea finală. 

4. Puneți ciupercuțele în ulei, în tigaia adâncă (de tip wok sau chiar wok, de preferință) și când se rumenesc, adăugați peste ele orezul scurs și deja fiert, oregano-ul, piperul și puțin sos tabasco sau alt sos iute și morcovii cubulețe.

5. Peste ce ați pus în wok, turnați cana cu zeama de la fierberea ciupercilor, pentru o aromă plăcută, alături de cana de apă călduță.

6. Lăsați în wok la foc mediu până scade apa, rămânând doar risotto-ul. 


Poftă bună!
- Yummy food makes people happy! -
Larisa


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu