vineri, 6 aprilie 2012

Brioșe cu dulceață de afine, ghimbir și semințe de in

          Nu am mai făcut niciodată acest sortiment de brioșe, dar încercarea moarte n-are. :-) Eu zic că au ieșit foarte bune, fără a fi excesiv de dulci. Deasupra le-am ornat cu semințe de in, extrem de sănătoase. Cadrul perfect în care se poate savura o asemenea brioșă consistentă este micul dejun, alături de o cană de lapte sau de cafea, ori ceai, după bunul plac. :-)


Ingredientele necesare (12 brioșe):

- 300 grame făină
- 200 ml lapte sau iaurt
- 2 ouă
- 100 ml ulei de floarea-soarelui
- 150 grame zahăr
- 1 praf de copt
- 1 vârf de cuțit de sare
- 1/2 linguriță ghimbir
- 1/2 linguriță esență vanilie
- 1 zahăr vanilinat
- dulceață de afine / mure / altceva (eu am folosit de afine & de mure)
- semințe de in pentru topping

Mod de pregătire:

- se amestecă zahărul cu uleiul, iaurtul, ouăle, esența de vanilie, ghimbirul, zahărul vanilinat
- se amestecă făina cu praful de copt, apoi se combină cu primul amestec, până la omogenizare, se pune praful de sare, adică un vârf de cuțit
- se preîncălzește cuptorul pentru 10-15 minute
- se toarnă aluatul în formele de silicon pentru brioșe, 3/4, ca să aibă loc să crească


- deasupra fiecărei brioșe (deasupra aluatului) se pune câte 1 linguriță de dulceață de afine / mure
- după dulceață, am pus deasupra câteva semințe de in pe fiecare brioșă
- se lasă la cuptor 35-40 minute, se verifică cu scobitoarea dacă sunt gata (când scobitoarea iese din brioșă curată, fără urme de aluat) :-)



Poftă bună!
Yummy food makes people happy!
- Larisa -

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu